W ramach programu
profilaktyczno-edukacyjnego „Dzieciństwo bez próchnicy”
rusza właśnie kampania reklamowa pod hasłem „Małe zęby,
wielka moc”. Jej głównym celem jest informowanie o właściwych
nawykach higienicznych oraz promowanie profilaktyki
stomatologicznej od najmłodszych lat. Dzięki niej dzieci mają
oswoić się z tematem dbania o zęby oraz wizyt u dentysty i
kojarzyć te czynności z dobrą zabawą.
Program „Dzieciństwo
bez próchnicy”, powstały z inicjatywy Ministerstwa Zdrowia,
realizowany jest od 2012 roku przez współpracujące ze sobą
uczelnie medyczne pod kierownictwem Uniwersytetu Medycznego im.
Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Jego celem jest edukacja zarówno
dzieci, jak i ich rodziców, którzy w głównej mierze
odpowiedzialni są za zdrowie swoich pociech. Maskotką projektu jest
Królik Pampiś, który zachęca dzieci do dbania o swoje zęby, by
były mocne tak jak jego własne. Przygotowana kampania reklamowa to
ostatni etap projektu. Obejmuje swoim zasięgiem zarówno
najpopularniejsze stacje telewizyjne, jak i kanały dla dzieci oraz
internet i social media. W ramach kampanii powstanie także aplikacja
mobilna w postaci gry, której celem jest nauczanie dzieci o higienie
poprzez zabawę. Zakończenie działań reklamowych planowane jest na
koniec grudnia.
Czy taka forma przemówi
do najmłodszych? Miejmy nadzieję, że tak i że na długo pozostawi
w nich pozytywne skojarzenia związane z dbaniem o zęby i ich
zdrowie. Ważne też, by właściwie trafiła do rodziców, bo to w
głównej mierze od nich zleży, czy dzieci wyrobią właściwe
nawyki higieniczne i zdrowotne.
Pruszków, Wołomin – do
naszych gabinetów zapraszamy także najmłodszych!
Zachęcamy rodziców, by
zabierali swoje pociechy na wizyty kontrolne do gabinetów
stomatologicznych, w których panuje przyjazna atmosfera i które
zostawią w dzieciach same pozytywne wspomnienia. Pruszków,
Wołomin – nasze gabinety czekają na Wasze odwiedziny –
zapraszamy!