W jednym z naszych artykułów podpowiadaliśmy już po czym można poznać dobrego dentystę. W ramach kontynuacji tematu opiszemy wyniki badań, w których 500 pacjentów opisało pięć podstawowych kwestii, które ich zdaniem są najważniejsze podczas korzystania z usług stomatologicznych.
Kilka słów o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę DentalWay. Na podstawie opinii półtysięcznej grupy pacjentów udało się jej w pięciu punktach zdefiniować co dla nich znaczy satysfakcjonująca wizyta w gabinecie stomatologicznym. Poniżej lista pięciu wyszczególnionych kryteriów.
1. Umiejętności interpersonalne oraz klimat towarzyszący wizycie
Spośród wszystkich badanych, 25% wskazuje, że najważniejsza dla nich jest przyjemna aparycja, życzliwość, optymizm oraz pełne zrozumienia podejście do pacjenta. To sprawia, że są oni skłonni polecać usługi danego specjalisty znajomym.
2. Jakość vs cena
Jeśli jakość usług była na wysokim poziomie, pacjenci są skłonni zapłacić za nie więcej. Dodatkowo, jeśli dentysta był miły i życzliwy, subiektywne odczucie ceny było korzystniejsze, tzn. pacjenci częściej uznawali, że cena była „rozsądna” lub „znośna”.
3. Kompetencje
Pacjenci wyżej oceniali dentystów, o osiągnięciach których dowiadywali się z wywieszonych na ścianach certyfikatów lub z bezpośredniej rozmowy. Mieli wówczas poczucie, że są w dobrych, profesjonalnych rękach.
4. Sprzęt medyczny
Wyżej oceniane są te gabinety stomatologiczne, które dają możliwość kompleksowego leczenia, czyli wyposażone są we własne laboratorium, tomograf czy sprzęt RTG.
5. Ból i stres out!
Równie istotne dla pacjentów jest stworzenie takiego klimatu i warunków wizyty, by stres i ból jaki jej towarzyszy był jak najmniej odczuwalny. Zatem odpowiednia muzyka, aromatyczne zapachy czy żywy kolor ścian mogą wpłynąć na wyższe notowania danego gabinetu w oczach pacjenta.